IX Powiatowy Konkurs Ortograficzny

23 marca 2011r. w Zespole Szkół Transportowo - Mechatronicznych odbył się IX Powiatowy Konkurs Ortograficzny

przygotowany przez nauczycielki języka polskiego - Iwonę Kowalik i Ewę Jaworską.

W konkursie wzięło udział 40 uczniów skarżyskich szkół ponadgimnazjalnych i gimnazjów.

Patronat nad konkursem objął Starosta Powiatu Skarżyskiego - Michał Jędrys a nagrody dla najlepszych ufundowało Starostwo Powiatowe.

 

Laureaci:
I miejsce Maciej Wikło II LO
II miejsce Ewelina Ulewińska I LO
III miejsce Anna Ajdynopulos II LO
IV miejsce Magdalena Szerszeń II LO
V miejsce Piotr Sasal II LO

Gimnazjaliści:
I miejsce Emilia Cichoń Gimnazjum Nr3
II miejsce Urszula Szerszeń Gimnazjum Nr3
III miejsce Łukasz Obarski Gimnazjum Nr3

Tekst dyktanda - kliknij tu !!!

 
Zabawa walentynkowa dla dzieci

W dniu 18 lutego 2011r. w świetlicy ZSTM odbyła się zabawa walentynkowa dla dzieci ze świetlic: SP Nr 3, "Józef" i Zespołu Placówek Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej "Przystań" w Skarżysku - Kamiennej.

Organizatorami zabawy były nauczycielki ZSTM - Joanna Żurawka i Jolanta Balcer. W organizacji zabawy pomagali wolontariusze: Kinga Pałgan, Ewelina Minda, Magdalena Kopeć, Iwona Misiowiec, Marcin Łakomiec, Tomasz Korzeniowski.

Dzieci chętnie uczestniczyły w przygotowanych konkursach: tanecznych, sportowych, rysunkowych. dzięki licznym sponsorom, każde dziecko otrzymało upominek i słodki poczęstunek.

Organizatorki składają serdeczne podziękowania dla Państwa - sponsorów zabawy dla dzieci. Dzięki Państwu zabawa zyskała na atrakcyjności i przyniosła dzieciom jeszcze większą radość!

Joanna Żurawka

 
Wirtualne laboratoria - sukces innowacji

Zespół Szkół Transportowo - Mechatronicznych od stycznia 2011r. bierze udział w projekcie „Wirtualne laboratoria – sukces innowacji”

Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu przy współpracy z firmą L-Systems tworzy innowacyjną metodę kształcenia w szkołach logistycznych. W ramach projektu „Wirtualne laboratoria – sukces innowacji” 49 szkół kształcących w zawodach: technik logistyk i technik spedytor z obszaru całego kraju – będzie uczyć w oparciu o system iScala firmy Epicor dostępny przez Internet.

Oprogramowanie będzie wykorzystywane podczas nauki na przedmiotach: laboratorium logistyczno-spedycyjne oraz laboratorium magazynowe. Podstawową zaletą projektu jest fakt, że system iScala jest na co dzień wykorzystywany przez przedsiębiorstwa we wspomaganiu działalności gospodarczej (np. Scania, Energizer, Elektrolux). Szkoły będą więc uczyć na bazie oprogramowania, którego znajomość da uczniowi wiedzę możliwą do wykorzystania w późniejszej pracy zawodowej. Podnosi to znacząco kompetencje przyszłych absolwentów szkół.

Nauka prowadzona w oparciu o system iScala będzie odbywać się innowacyjną w skali kraju metodą – oprogramowanie będzie dostępne poprzez szerokopasmowe łącza internetowe i uczniowie będą pracowali online. Dzięki temu szkoły będą współdzieliły przygotowane środowisko wirtualnych laboratoriów, obniżając w ten sposób koszty zakupu serwerów, oprogramowania systemowego i bazodanowego, koszty serwisu technicznego i wsparcia merytorycznego.

 


Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu - pierwsza uczelnia logistyczna w Polsce przyjęła rolę patrona edukacyjnego dla szkół ponadgimnazjalnych kształcących w zawodach: technik logistyk oraz technik spedytor w zakresie nowoczesnego kształcenia dostosowanego do potrzeb rynku. Od blisko pięciu lat uczelnia współpracuje z większością polskich szkół ponadgimnazjalnych kształcących w zawodach: technik logistyk i technik spedytor. W projekcie „Wirtualne laboratoria – sukces innowacji” jest 49 szkół testujących produkt w roku szkolnym 2010/11. Uczelnia zabezpieczyła przeszkolenie nauczycieli i dyrektorów szkół w celu opracowania uniwersalnego, powszechnie dostępnego i innowacyjnego modelu budowy WIRTUALNYCH LABORATORIÓW dla kierunków zawodowych. Powodzenie projektu będzie determinowało rozszerzenie innowacji na wszystkie polskie szkoły kształcące w zawodzie technik logistyk i chcące go wprowadzić. Sensem projektu jest natomiast włączenie innowacyjnej metody kształcenia do głównego nurtu polityki oświatowej, a więc stworzenie i udostępnienie takiego narzędzia (wirtualnych laboratoriów), dzięki któremu szkoły kształcące również w innych zawodach – będą mogły je wprowadzić i uatrakcyjnić oferowane wykształcenie.

Więcej informacji na stronie www.laboratoria.wsl.com.pl

 


 
Więcej artykułów…
<< pierwsza < poprzednia 11 12 13 14 15 16 następna > ostatnia >>

Strona 12 z 16